Van jouw pittige, dynamische groep weer een fijne groep te maken?

Met de RESPECT-aanpak van Klasse(n)Kracht, zorg ik als Licentie Specialist samen met jou als leerkracht voor een veilig sociaal klimaat en een positieve groepsdynamiek.

Traject Klasse(n)Kracht

Als leerkracht moet je de hele dag beslissingen nemen waarbij je te maken hebt met een groep kinderen die allemaal anders kunnen reageren op die beslissingen.

Ga er maar aan staan!

Het gaat niet alleen over cognitieve kennisoverdracht.
Het gaat óók over je pedagogische taak en de sociaal emotionele vorming van al die individuen in één groep.
Een groep die vanuit verschillende achtergronden en situaties een groot deel van de dag, week, maand en zo vele jaren uit hun jonge leven bij elkaar zitten.

Het vak van leraar is complex!

 

Er is dan ook maar weinig zó frustrerend als een situatie waarin de energie weglekt omdat het niet gaat zoals je wilt.

  • Je kunt je les niet normaal geven.
  • Er wordt gepest.
  • De veiligheid is in het geding.
  • Kortom; als er gedoe in de groep is.

 

Dat veilig pedagogisch klimaat, een veilige sociale sfeer in de groep, sociale ontwikkeling zijn voorwaardelijk om te komen tot een cognitieve ontwikkeling.

 

Even een werkvorm doen is niet genoeg. Gesprekjes voeren met kinderen is niet genoeg.


Wat wel echt werkt is de RESPECT-aanpak. Keer op keer weer zie ik dat het werkt omdat deze aanpak écht compleet is en wat is dat fijn.

Jij wilt

Een sociaal veilig groepsklimaat waardoor ook jij als leerkracht (weer) zelfverzekerd en met plezier voor de klas staat.

De RESPECT-aanpak is een gedegen methodiek om leerkrachten te versterken in de begeleiding van de groepsvorming.

Aan het eind van dit traject

  • Sta jij weer zelfverzekerd en met plezier voor de klas.
  • Zijn er duidelijke, reële afspraken, regels en grenzen waar jij regie op kunt voeren en waar de leerlingen zich aan houden.
  • Heb je een groep waarin er geen onderling gedoe is of gepest wordt. Een keer een ruzie of conflict weten de leerlingen samen op te lossen.
  • Wordt er in de groep op een prettige manier samen gespeeld en samen gewerkt.
  • Heb jij kennis en inzichten over groepsvormingsprocessen die je in elke volgende groep weer kunt inzetten.
  • 'Alles wat je aandacht geeft groeit'. We laten vooral het positieve groeien om vanuit ieders talenten, kwaliteiten, overeenkomsten en verschillen samen te ontwikkelen.
  • Heb je zicht op het onderwaterprogramma van een groep en de kennis en praktische tools om hier met de groep effectief mee aan de slag te gaan.

Hoe ziet een traject Klasse(n)Kracht eruit?

  1. We starten met een kennismakingsgesprek waarin we elkaar beter leren kennen, ik wat vertel over mezelf en het traject en jij vertelt hoe de situatie in jouw klas nu is en wat jouw hulpvraag hierin is. 
  2. Willen we na het kennismakingsgesprek met elkaar verder dan volgen 5 begeleidingsmomenten. Tijdens ieder begeleidingsmoment kom ik in je groep voor een observatie en daarna voeren we een uitgebreid coachgesprek. Tijdens dit coachgesprek krijg je van mij direct praktische tools om mee aan de slag te gaan en de volgende stappen te zetten in en met de groep.
  3. Tussentijds ben ik bereikbaar voor vragen of advies via de mail / telefoon / WhatsApp of kunnen we een afspraak maken voor een online overleg.
  4. Je krijgt toegang tot de online leeromgeving van Klasse(n)Kracht waar diverse modules je ondersteunen tijdens het traject.
  5. Het boek Klasse(n)Kracht met RESPECT voor de klas neem ik ook voor je mee.
  6. Verder krijg je de materialenbox Klasse(n)Pad (Junior) ter ondersteuning bij het werken aan de thema's die spelen in de groep.

Wie ben ik

Ik ben Christianne. Getrouwd met Menno en samen zijn wij de trotse ouders van 3 kinderen (2009, 2012 en 2020).
We zijn dol op Frankrijk. Vandaar mijn guilty pleasure: de macaron.

Oorspronkelijk kom ik uit midden Limburg maar inmiddels woon ik al ruim 18 jaar naar tevredenheid in Leidschendam. 

 

Van oorsprong ben ik leerkracht maar sinds 2014 coach en begeleid ik (startende) leerkrachten, pabo-studenten en zij-instromers. Sinds 2022 doe ik dit vanuit mijn eigen onderneming -Twinkeling Coaching- als gediplomeerd onderwijscoach.

 

Ik coach en begeleid onderwijsprofessionals in hun persoonlijke en professionele ontwikkeling én in het proces van groepsvorming.

Mijn missie rondom Klasse(n)Kracht ontstond op het moment dat ik écht besefte en van dichtbij zag, welke impact een onveilige sfeer in de groep, pesten of het niet bij de groep horen, heeft op een kind.

Deze missie kon bestaan naast en zelfs samen met mijn missie om onderwijsprofessionals zelfverzekerd, krachtig, vitaal en weer met plezier te behouden voor het onderwijs.

De RESPECT-aanpak zorgt hier elke keer weer voor.
Een sociaal veilig groepsklimaat waardoor ook de leerkracht zelfverzekerd en (weer) met plezier voor de klas staat.

Mijn 2 missies in 1.

 

Met de RESPECT-aanpak van Klasse(n)Kracht, zorg ik samen met jou als leerkracht voor een veilig sociaal klimaat en een positieve groepsdynamiek.

Zodat niet alleen de leerlingen zich veilig, geaccepteerd en fijn voelen, maar ook jij weer zelfverzekerd en met plezier voor de klas staat.

Hieraan mogen bijdragen, geeft mij zo’n trots, voldaan gevoel omdat het zó waardevol is om hierin van betekenis te mogen zijn.

Werkgebied: de hele Randstad (Amsterdam, Leiden, Utrecht, Den Haag, Rotterdam)

Samenwerken?

Meer informatie over Klasse(n)Kracht vind je op: www.klassenkracht.nl